+48 515 264 500 - od 0800 - 1700 w dni robocze
Opon-Auto.pl - Sklep z oponami

OPONY TANIE OPINIE, UŻYTKOWNICY, TESTY

Tanie opony - czy warto ? Wielu kierowców noszących się z zamiarem kupna opon zadaje sobie takie pytanie. Opony to dość drogi element wyposażenia samochodu i zakup 4 szt. opon jest dla wielu osób sporym obciążeniem finansowym. Dużo osób decyduje się na zakup tanich opon, wśród których zdarzają się lepsze i gorsze pozycje.

Generalnie tanie opony można podzielić na kategorie:

1. Pozaeuropejskie tanie opony dobrej jakości.

Wśród nich są takie marki jak

Opony te spełniają wszelkie rygorystyczne normy europejskie i często zapewniają bardzo zadowalającą jakość

2. Tanie opony europejskie, których właścicielami są duże znane koncerny i tak:

  • Dębica i Sava należą do koncernu Goodyear Dunlop.
  • Barum należy do koncernu Continental.
  • Dayton należy do koncernu Bridgestone.
  • Ceat należy do grupy Pirelli

Ogólne założenie jest takie, że opony te muszą mieć słabszą jakość od wyżej pozycjonowanych opon z tej samej grupy producenckiej.

3. Najtańsze opony chińskie

Do tej grupy zaliczają się opony takich marek jak Wanli, Linglong, Sunny, Infinity i inne.

Dwie pierwsze grupy będą trochę droższe od trzeciej grupy, ale są nadal bardzo atrakcyjne cenowo. Wybierając opony dla siebie kierowca musi zadać sobie pytania czego wymaga od opon, jak często i na jakich trasach samochód będzie użytkowany oraz jaki jest jego styl jazdy?
Jeżeli lubimy szybką jazdę i wymagamy od opon pewności prowadzenia na długich trasach a jednocześnie nie chcemy wydać dużej sumy powinniśmy wybrać spośród dwóch pierwszych grup. Często nawet z przewagą tej pierwszej ponieważ koncerny w przypadku opon z drugiej grupy nie przewidują dużych rozmiarów do samochodów o wysokich osiągach ( Dębica oferuje tylko jeden rozmiar na felgę 17 cali, natomiast Nankang produkuje opony nawet do 22 cali).
Ostatnia, najtańsza grupa opon jest raczej polecana niewymagającym użytkownikom, którzy jeżdżą ostrożnie i raczej na krótkich dystansach.
Niestety w europie nie przeprowadza się obiektywnych testów, w których porównywałoby się opony tanie. Gdyby przeprowadzić rzetelne testy wszystkich liczących się tanich marek mogłoby się okazać, że np. opony marek Roadstone, Nankang, GT Radial, Accelera lub Ovation są lepsze od tanich propozycji europejskich. To oczywiście nie byłoby na rękę dużym koncernom, które są właścicielami tych ostatnich.
Sporadycznie były przeprowadzane testy, w których porównywano opony najgorszego sortu do opon najwyższej jakości przy odpowiednio sprecyzowanym kryterium oceniania. Jak się można domyślić tanie opony wypadły blado w tych porównaniach. Przez takie generalizowanie wrzucono wszystkie tanie opony do jednego worka i przyczepiono im łatkę niebezpiecznych, mimo, że większość z nich spełnia rygorystyczne wymagania norm europejskich.
Pewnym wyznacznikiem mogą być opinie innych użytkowników opon. Na jednej z krajowych stron internetowych jest duża baza, w której można znaleźć opinie użytkowników opon. Opony są tam oceniane w skali od 1 do 6. Dla przykładu opony takie jak Roadstone N3000 i Nankang NS-20 są tam oceniane średnio na 4,8 punkta czyli bardzo dobrze. Opony Barum Brillantis i Dayton DW200 wypadają tam dość słabo - odpowiednio 3,4 oraz 3,2 punktu.
Wybierając spośród opon tanich należy zwrócić uwagę na jedną bardzo ważną rzecz - nawet najtańsze opony nowe będą o wiele lepsze i bezpieczniejsze od opon używanych które w naszym kraju cieszą się dość duża popularnością. Kupno opon używanych to spore ryzyko. Są to opony, na których ktoś inny bał się, bądź nie chciał już jeździć. Użytkownicy opon używanych często nie wiedzą, że cztery opony używane, które właśnie kupili jeździły na trzech lub czterech różnych samochodach i zostały skompletowane przez handlarza z opon pojedynczych lub par.

Reasumując: Każdy klient musi odpowiedzieć sobie sam na pytanie czy tanie opony będą dla niego odpowiednie. Należy też krytycznie patrzeć na reklamy oraz różnego rodzaju testy, które często są formą krtyptoreklamy. Najlepiej skorzystać z doświadczeń innych użytkowników oraz fachowców - wtedy z gąszczu ofert można wybrać naprawdę niedrogie opony, które spełnią wymagania bezpieczeństwa i niezawodności.

Propozycje do zastanowienia:

Poznaj więcej ciekawostek

Trzech producentów opon może wydać na fabryki w Polsce ponad 800 mln euro. Od ubiegłego roku zainteresowanie inwestycjami w branży rośnie, mimo wzrastających kosztów produkcji - donosi "Rzeczpospolita".
Głos w sprawie starzenie się opon, opon ze starym DOT zabrało szefostwo Michelin
W dniach od 25 marca do 2 kwietnia firma Vredestein wyruszyła do Budapesztu na premierę nowych modeli opon letnich: Ultrac Vorti i Sportrac 5.