+48 515 264 500 - od 0800 - 1700 w dni robocze
Opon-Auto.pl - Sklep z oponami

Testy opon zimowych 2011/2012

Nowość na rynku opon zimowych w sezonie 2011/2012 opona zimowa Goodyear Ulltra Grip 8, potocznie nazywana Goodyear UG8  w prezentowanych wynikach testów przeprowadzonych przez ACE Lenkrad/GTU-Germany, w rozmiarze opon 205/55R16 na samochodzie BMW serii 3, to zwycięzca.

Test opon zimowych 2011/2012 ACE-Lenkrad/GTU

Klasyfikacja testowanych opon

Goodyear UG8

381 pkt.  zwycięzca testu

Semperit Speed Grip 2 374 pkt.  zwycięzca w kategorii relacja cena/jakość
Nokian WR D3 365 pkt. szczególnie godna polecenia
Dunlop Winter Sport 4D 363 pkt. szczególnie godna polecenia
Continental Winter Contact TS830 359 pkt.
Pirelli Sottozero Serie 3 351 pkt.
Michelin Alpin A4 350 pkt.
Vredestein Snowtrac 3 336 pkt.
Sava Eskimo HP 321 pkt.
Bridgestone Blizzak LM-32 304 pkt.
Fulda Kristall Control HP 296 pkt.
Firestone Firehawk 2 EVO 290 pkt.
Apollo Acelere Winter 276 pkt.
GT Champiro Winterpro 243 pkt.

Zwycięzca testu opon zimowych 2011 Goodyear UG8

Goodyear UG8

  • jazda na mokrej nawierzchni ( wszystkie kryteria: aquaplaning na prostej/ na zakręcie, hamowanie, prowadzenie, jazda po okręgu)
  • hamowanie na śniegu, hamowanie na suchej nawierzchni, prowadzenie na suchej nawierzchni, slalom na suchej nawierzchni.
  • słabe strony: faktycznie bez słabości, trochę za wysokie opory toczenia

Komentarz Magazynu:

Śnieg: najwyższe osiągi na śniegu, bardzo bezpieczna i doskonale zrównoważona

Mokra nawierzchnia: doskonała odporność na aqaplaning, bardzo bezpieczna

Sucha nawierzchnia: bardzo dobra stabilność podczas prowadzenia  i slalomu,najlepsze wyniki podczas hamowania, opory toczenia mogły by być trochę niższe.

W ocenie ogólnej opona Goodyear Ultra Grip 8 jest zwycięzcą testu.

 

TUV Automotive ocenia Goodyear Ultra Grip 8 - test opony

W oponach zimowych, marki Goodyear w najnowszym modelu UltraGrip 8 zastosowano nowatorską technologię 3D-BIS, polegająca na trójwymiarowym systemie wzajemnego blokowania klocków bieżnika. Tehnologia ta charakteryzuje się lepszą przyczepnością w warunkach zimowych oraz wyższym komfortem jazdy. Zmienne warunki pogodowe zimą stanowią największe wyzwanie dla konstruktorów opon. W czasie jazdy, stabilność pojazdu na mokrej lub suchej nawierzchni zależy od sztywności bloków bieżnika. Aby zwiększyć przyczepność opon zimowych na śniegu
i lodzie, stosuje się krawędzie, które dzielą blok bieżnika na strefy. Dzięki technologi 3D-BIS Goodyeara utrzymano każdą strefę bloków razem, co spowodowalo sztywność bloków i zwiększyło stabilnosc kierowania na mokrych i suchych nawierzchniach. 3D-BIS pozwoliło także na zwiększenie ilości krawędzi, dzięki czemu opona jest bardziej bezpieczna i komfortowa w użytkowaniu.

TUV Automotive - logoTesty przeprowadzone przez TÜV SÜD Automotive, niemiecki instytut testów i certyfikacji, pokazują, że nowa opona Goodyear UltraGrip 8 osiągnęła bardzo dobre wyniki:

 

  • 3% krótsza droga hamowania na śniegu*
  • 5% lepsza przyczepność i trakcja na śniegu*
  • 16% lepsza odporność na zjawisko aquaplaningu na zakrętach*

* W porównaniu z wynikami dwóch czołowych konkurentów, test przeprowadzony przez TÜV SÜD Automotive w grudniu 2010 r.; rozmiar opon: 205/55R16 91H; samochód testowy: Golf VI; lokalizacja: Ivalo (FIN), tor lodowy w Montpellier (FR), Mireval (FR); raport nr: 76244609.

 Charakterystyka i zalety opon Goodyear Ultra Grip 8

 

Charakterystyka Działanie Zalety
Pierwsza kierunkowa opona, w której, zastosowano technologę 3DBIS (systemtrójwymiarowego blokowania klocków bieżnika) na całej szerokości bieżnika Rewolucyjna technologia Goodyeara zapewnia utrzymanie odpowiedniej sztywności bieżnika we wszystkich jego blokach
  • większa przyczepność i krótsza droga hamowania na śniegu i lodzie
  • udoskonalone prowadzenie i hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni
Nowa generacja zimowej mieszanki bieżnika
  • wysokie rozproszenie energii podczas hamowania na morkej nawierzchni
  • utrzymana wysoka elastyczność mieszanki bieżnika w niskich temperaturach
  • udoskonalone połączenia między łańcuchami polimerowymi i cząsteczkami krzemionki
  • doskonała trakcja i prowadzenie na śniegu i lodzie
  • ponadprzeciętna przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni
  • zoptymalizowane przebiegi i mniejsze zużycie paliwa
Większa powierzchnia kontaktu z podłożem Zoptymalizowany rozkład nacisku opony na podłoże Zoptymalizowane przebiegi,
udoskonalone hamowanie i kontrola na śliskiej nawierzchni
Nowy wzór bieżnika w kształcie litery V
  • kierunkowe rowki w kształcie litery V przecinające śnieg i błoto pośniegowe, zapewniające przyczepność dzięki dużej ilości krawędzi
  • wzór bieżnika w kształcie podwójnej litery V - jedne rowki odprowadzają wodę, drugie zapewniają przyczepność na śniegu
  • doskonała trakcja i prowadzenie we wszystkich warunkach zimowych - począwszy od suchei i mokrej nawierzchni, po błoto pośniegowe, śnieg i lód
  • udoskonalona odporność na aquaplaning, przyczepność boczna na mokrej nawierzchni i śniegu

 

 

Poznaj więcej ciekawostek

W dniach od 25 marca do 2 kwietnia firma Vredestein wyruszyła do Budapesztu na premierę nowych modeli opon letnich: Ultrac Vorti i Sportrac 5.
Odczytanie rozmiaru opony w samochodzie jest proste, jednak wielu osobom sprawia trudność. Poznaj sposób szybkiego odczytania rozmiarów opon samochodowych. To proste.
Zmiany na rynku oponiarskim ,które czekają nabywców od połowy roku 2012 i ciągły rozwój technologii owocuje nowościami. W czekającym nas sezonie zimowym będziemy mieli okazje testować opony firmy Nokian WR D3 i WR A3 ,będące wynikiem badań,testów i wielol
Trzech producentów opon może wydać na fabryki w Polsce ponad 800 mln euro. Od ubiegłego roku zainteresowanie inwestycjami w branży rośnie, mimo wzrastających kosztów produkcji - donosi "Rzeczpospolita".